Integracje w sklepie internetowym – dlaczego to opłacalna inwestycja?

Sprawnie działający i funkcjonalny sklep internetowy powinien mieć wdrożone niezbędne integracje. Dzięki temu masz szansę zwiększyć sprzedaż, zoptymalizować pracę swoją i zespołu, a także obniżać koszty. Których rozwiązań nie może zabraknąć? W tym tekście znajdziesz najważniejsze informacje na ten temat.

Co to jest integracja w sklepie internetowym?

Sklepy online opierają się na silnikach internetowych, na przykład typu open source, do których zaliczamy takie platformy, jak Presta Shop, WooCommerce czy Magento. Dla tych platform powstał szereg narzędzi oraz firm, które wspierają działanie branży e-commerce. Aby jednak wykorzystać ich możliwości i usługi (na przykład kurierskie lub księgowe), trzeba najpierw połączyć je ze sklepem. Właśnie to nazywamy integracjami.

Niektóre z nich można podpiąć samodzielnie, inne będą wymagały wiedzy specjalistów z obszaru IT. Najlepiej wykorzystać te, które łatwo wdrożyć i są tanie. Kluczem jest jednak to, czego Twój sklep potrzebuje i na jakiej automatyzacji Ci zależy. Jeżeli nie masz pewności, czy integracje są napisane poprawnie i nie zawierają błędów, zwróć się do doświadczonego zespołu programistów, który sprawdzi rozwiązania i zajmie się wdrożeniem.

Jakie integracje są niezbędne dla sklepu internetowego?

Na te funkcjonalności warto zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.

1. Płatności online

Bramka płatności to absolutny `must have`. Mowa tu o usługach, które umożliwiają na przykład szybką płatność online, BLIK, płatność kartą, a nawet płatność z odroczonym terminem. W Polsce takie transakcje oferują takie firmy, jak PayU, PayPal czy Przelewy24. Pobierają różne prowizje, które wahają się od 0,5% do 2,5% wartości transakcji.

Jaką bramkę płatności wybrać dla swojego sklepu? Najlepiej podpisać umowę z więcej niż jednym dostawcą, bo klienci lubią mieć wybór. To także dodatkowe zabezpieczenie w razie awarii.

Co ważne, korzystaj z bramek rozpoznawalnych marek, które mają dobre opinie. Nie zapominaj również o tym, że zazwyczaj operatorzy podpisują umowy wyłącznie z osobami, które prowadzą działalność gospodarczą.

Jeżeli chodzi o samą integrację, to jest ona najłatwiejszym etapem nawiązywania współpracy. Większość operatorów posiada gotowe już wtyczki dla takich platform, jak na przykład PrestaShop.

2. Fakturowanie

Zapewne wiesz, że prowadząc sklep internetowy, musisz mieć dostęp do programu do fakturowania, który pozwoli wystawiać paragony oraz faktury dla osób kupujących. Integracje z systemem do fakturowania są naprawdę niezwykle przydatne, bo ręczne wystawianie dokumentów jest czasochłonne i może prowadzić do błędów w rozliczeniach.

Praktycznym rozwiązaniem jest wybór programu w chmurze, który można łatwo zintegrować ze sklepem. Dostawcy programów oferują gotowe wtyczki. Jednak najważniejszą kwestią pozostaje zbudowanie jednolitego systemu, który będzie zintegrowany także z naszym magazynem. Oznacza to, że po zakupieniu przedmiotu i wystawieniu faktury, system sam odejmie go ze stanu magazynowego. Nie trzeba więc stale aktualizować danych. Tego typu wbudowany moduł można znaleźć na przykład na platformie Presta Shop.

Systemy do fakturowania są rozwiązaniem tanim, ale niezwykle przydatnym. Nie pomijaj go!

3. Integracje z operatorami logistycznymi

Trudno wyobrazić sobie nowoczesny sklep internetowy, który nie pozwala na integracje z popularnymi firmami kurierskimi. Szybka wysyłka i sprawne zwroty to dla klienta podstawa (podobnie jak bramka płatności online). Dzięki integracjom osoba kupująca może wybrać dogodne rozwiązanie, a Ty nie tracisz czasu na wypełnianie listów przewozowych. To nie tylko oszczędność czasu, ale też gwarancja, że nie popełnisz błędu podczas ręcznego wpisywania danych.

Prestashop daje możliwość integracji z takimi firmami kurierskimi jak na przykład DPD, Inpost, Poczta Polska, Siódemka, czy Globkurier.pl. Niektóre z integracji są bezpłatne, za niektóre trzeba będzie zapłacić.

4. Systemy magazynowe

Być może chcesz połączyć sprzedaż stacjonarną ze sprzedażą online. Warto więc w sklepie internetowym posiadać integracje z programami magazynowymi. O wiele łatwiej będziesz zarządzać bazą towarową, utworzysz dokumenty i będziesz mieć podgląd na bazę danych.

5. Marketing

Zagadnienia związane z marketingiem online są bardzo ważne, ale sam temat jest niezwykle obszerny. Do tych najważniejszych funkcjonalności, które łatwo podpiąć pod PresaShop, można zaliczyć między innymi wyszukiwarkę produktową, możliwość tworzenia bonów i rabatów, specjalne obniżki dla całego sklepu, możliwość zapisania się do newslettera oraz narzędzie do pozyskiwania adresów e-mail. To otworzy Ci drogę do opracowania strategii marketingowej, która jest skuteczna i łatwa w realizacji. Pamiętaj, że bez działań marketingowych, Twój sklep będzie o wiele wolniej się rozwijał!

6. Integracje z hurtowniami

Przydatna opcja dla tych, którzy chcą czerpać towary od hurtowni online. To pozwoli Ci szybciej zbudować swoją ofertę, a dzięki automatyzacji całego procesu unikniesz błędów. Poza tym, w łatwy sposób wprowadzisz do swojej oferty produkty z wybranej hurtowni i będziesz mieć cały czas podgląd na aktualizację danych.

7. Integracja z Allegro

Wiele sklepów internetowych szuka dodatkowych kanałów sprzedażowych. Jednym z najpopularniejszych jest serwis Allegro. Korzystając z modułu, który łączy Allegro ze sklepem PrestaShop w każdej chwili możesz włączyć ofertę swoich produktów w serwisie Allegro. System pozwoli Ci także monitorować stan magazynowy oraz szybko wystawiać kolejne produkty na aukcjach. Dodatkowym atutem są szablony graficzne, które podbijają atrakcyjność aukcji.

Jakie jeszcze korzyści przynoszą integracje w sklepie internetowym?

Przede wszystkim, będą Cię „wyręczać” w wielu czynnościach, a więc zautomatyzują Twój sklep, aby działał kompleksowo. System samodzielnie będzie odbierać zamówienia, zajmie się zarządzaniem magazynem, komunikacją z klientami (na przykład poprzez wysyłkę maili lub wiadomości sms), obsługą logistyczną oraz procesami płatności i fakturowaniem. Ty będziesz jedynie nad tym czuwać i skupisz się na innych obszarach – na przykład planowaniu strategii marketingowej, obsługą social mediów i poszerzaniem oferty sklepu. Zaoszczędzisz czas swój i swojego zespołu. Zbudujesz również przewagę konkurencyjną, bo Twój sklep będzie dopracowany pod każdym względem.

Integracje dają także lepszą analizę i raportowanie, bo zyskasz bezcenne narzędzia do analizy danych. W ten sposób Twoje działania marketingowe będą bardziej przemyślane. Nie sposób pominąć także satysfakcji klientów, którzy oczekują od sklepów internetowych natychmiastowej obsługi przez całą dobę oraz regularnej komunikacji.

W jaki sposób zintegrować proces w sklepie online?

Oczywiście na początek musisz wybrać odpowiednie oprogramowanie. Wspominaliśmy już kilkukrotnie o narzędziu, jakim jest Presta Shop. Ten silnik sklepu internetowego posiada wszystkie opcje, które pozwolą skutecznie prowadzić biznes i nadążać za dynamicznie rozwijającym się rynkiem. Warto więc zorientować się, jaka jest cena PrestaShop i działać!

Kolejnym krokiem będzie stworzenie sklepu internetowego, który wyróżni się nowoczesnymi rozwiązaniami, ciekawym i przejrzystym szablonem oraz oczywiście funkcjonalnością. Nie zapominaj o instalacji certyfikatu SSL oraz o pozycjonowaniu strony. Dobrym rozwiązaniem będzie zwrócenie się do specjalistów z obszaru IT, którzy posłużą radą i wdrożą wszystkie integracje. Dlaczego to takie ważne? Integracji na rynku jest wiele, trzeba więc będzie ocenić Twoje potrzeby biznesowe, przeanalizować dostępne opcje i przeanalizować koszty.

Istotnym krokiem będzie także testowanie rozwiązań, co pozwoli wystartować ze sklepem, który na pewno nie zawiedzie oczekiwań klientów.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij