catering fitness

Dieta bez efektu jo-jo. O czym należy pamiętać?

Coraz więcej osób zmaga się z nadwagą czy otyłością, ale coraz więcej osób rozumie też, że warto “walczyć” o zdrową sylwetkę i nie tylko dla wyglądu, lecz także, że otyłość czy nadwaga zwiększają prawdopodobieństwo zachorowania na wiele chorób, choćby nowotworów czy schorzeń układu sercowo-naczyniowego. Jednak stosowanie diet wcale nie jest łatwe, bo bardzo często dochodzi do efektu jo-jo, zatem po początkowej euforii kilogramy wracają, a jakby tego było mało, to wraca ich jeszcze więcej. Jak więc uniknąć efektu jo-jo i o czym trzeba pamiętać?

Dieta bez tajemnic

Jest wiele diet ,choćby dieta kapuściana, czy 1000 kalorii, ale i sokowa i bez dwóch zdań można powiedzieć, że żadna z nich nie jest dobra. Ba, są nawet szkodliwe. Jedyną słuszną dietą jest zdrowa i zbilansowana dieta, a także wprowadzenie aktywności fizycznej. Otóż trzeba tutaj zauważyć, że wiele osób pojmuje źle samo słowo “dieta” traktując jest jako synonim słowa “odchudzanie”, a nadrzędną zasadą diety jest utrzymanie prawidłowej masy ciała, co oznacza, że nie chodzi o samą redukcję ilości spożywanego jedzenia, lecz zmianę nawyków żywieniowych i ta zmiana powinna być o 180 stopni. Dlatego też jeżeli chcecie walczyć o swoje zdrowie i prawidłową masę ciała musicie dobrze się odżywiać i raz na zawsze zmienić swoje nawyki żywieniowe, bo tylko w ten sposób utrzymacie prawidłową wagę. Oczywiście może to być trudne, ale wyrobienie dobrych nawyków żywieniowych jest bardzo ważne, zatem choć będzie się Wam na samym początku trudno przyzwyczaić, to gdy już wyrobicie zdrowe nawyki, zobaczycie, że zdrowy styl życia jest czysta przyjemnością.

Dobre nawyki= zdrowe jedzenie

catering fitness

Każdy z Was powinien sobie uświadomić, że trzeba zdrowo się odżywiać, a to oznacza, że należy jadać zbilansowane posiłki oparte na najwyższej jakości składnikach. Zatem absolutnie trzeba zrezygnować z jedzenia śmieciowego, a także z napojów kolorowych. Posiłki powinny być różnorodne, a przy tym lekkostrawne i w dużej mierze oparte na warzywach. Jeżeli wybieracie mięso, to najlepiej wybierać to chude i pochodzenia ekologicznego. Natomiast w przypadku ryb zasada jest odwrotna, co oznacza, że należy jadać ryby tłuste. Dobrym wyborem są także owoce morza. Sposób przyrządzania jest też bardzo ważny i tutaj należy zrezygnować ze stosowania tłuszczów utwardzanych i gotować dania na parze, ewentualnie grillować. Oczywiście opanowanie gotowania dla niektórych może być trudne bądź też może się okazać, że zupełnie nie macie pojęcia o gotowaniu, a brakuje Wam czasu na naukę – w jednym i w drugim przypadku można wybrać catering fitness, który jest doskonały zamiennikiem dla zdrowej, domowej kuchni.

Regularność to podstawa

Oczywiście musimy wspomnieć o jeszcze jednym, czyli o regularności posiłków, bo niestety wiele osób często objada się nocą czy późnym wieczorem. A to jest bardzo szkodliwe. Jeżeli robicie zbyt duże przerwy między posiłkami bądź też jadacie jeden duży posiłek wieczorem, to Wasz metabolizm zwalnia, gdyż organizm zaczyna dawkować sobie energię. A to wiąże się oczywiście z kolejnymi nadprogramowymi kilogramami. Pamiętajcie więc, że trzeba jeść regularnie, najlepiej 5 posiłków dziennie, a ostatni posiłek nie powinien być spożywany później niż 2-3 godziny przed snem, ale jeżeli chodzicie spać bardzo późno, to ta zasada nie działa, czyli nie należy jadać później niż o godzinie 20. Przed snem możecie się napić wody.

Ruch ma duże znaczenie

Nie tylko styl odżywiania i zdrowa dieta są ważne, lecz i ruch, bo on także sprawia, że nie tylko lepiej wyglądamy, ale i lepiej się czujemy i to zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Dlatego też codziennie trzeba choć 15 minut poćwiczyć. Dodatkowo długie spacery, jazda na rowerze czy jogging są świetnym wyborem, szczególnie że zobaczycie, iż już po krótkim czasie Wasza kondycja się polepszy, a Wy paradoksalnie będziecie mieć więcej energii. Pomyślcie też nad zmianą nawyków, czyli zmianą samochodu na rower. Zamiast windy korzystajcie ze schodów. Takie pozornie małe rzeczy mają naprawdę duże znaczenie.

Chcecie uniknąć efektu jo-jo? Jeżeli tak, to zastosujcie się do naszych rad, które są bardzo skuteczne. Pamiętajcie, że dieta to styl życia, a więc zarówno zbilansowany styl odżywiania, jak i aktywność fizyczna.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij